Gra o Tron: Uczta dla Wron

pic1934371_md„- Zawsze należy dbać o to, by wrogowie byli zbici z tropu. Jeśli nie są pewni,  kim jesteś czy czego chcesz, nie będą wiedzieli, co zrobisz za chwilę. Czasem najlepiej jest ich wprawić w zakłopotanie poprzez posunięcia pozbawione celu albo nawet, które wydają się sprzeczne z twoimi interesami. Pamiętaj o tym Sanso, gdy sama przyłączysz się do gry.
– Jakiej… jakiej gry?
– Jedynej. Gry o tron.”

–  George R. R. Martin.

Dodatek Gra o Tron Uczta dla Wron jest przeznaczony dla czterech graczy. Możemy wcielić się w nim w ród Starków, Lannisterów, Baratheonów lub pojawiający się po raz pierwszy w tym dodatku ród Arrynów. Poza talią 7 kart rodu dla Arrynów w dodatku znajdziemy karty przygotowania dla każdego rodu, nową talię „Westeros I” jak i karty celów. Dzielą się one na ogólne i specjalne i to za nie będziemy dostawać punkty niezbędne do zwycięstwa. Karty posiadają grafiki o znanej nam jakości z poprzedniego dodatku jak i gry podstawowej. Grę wygrywa w tym scenariuszu osoba, która jako pierwsza osiągnie najwyższą pozycję na torze zwycięstwa.

pic1621258Grę przygotowujemy standardowo. Każdy z graczy pobiera swoje żetony i rozkłada jednostki jak opisano na kartach przygotowania scenariusza. Talie rodów poza Arrynami pochodzą z podstawowej wersji gry. Dodatkowo każdy gracz dostaje specjalną kartę celu dla swojego rodu. Kartę tę umieszcza się odkrytą na swoim obszarze gry tak aby była widoczne dla pozostałych graczy. Następnie każdy gracz otrzymuje 5 kart celów z potasowanej talii i zostawia sobie 3 z nich. Odrzucone karty wtasowujemy z powrotem do talii. Każdy z graczy zna tylko swoje cele i nie ma wglądu w cele innych graczy. W odróżnieniu od podstawowej wersji w Uczcie dla Wron po każdej fazie akcji uaktualniamy swój poziom zaopatrzenia i rozpatrujemy liczebności armii według standardowych zasad zaopatrzenia. Punkty za specjalne cele są przyznawane w każdej fazie akcji pod warunkiem, że spełniamy wymagania na niej zawarte. Punkty za cele, które wylosowaliśmy z talii przyznawane są raz. W swojej fazie gracz może wykonać jeden cel z trzech posiadanych. Kładzie go odkryty na swoim obszarze i przesuwa swój znacznik na torze zwycięstwa. Na koniec dobiera kolejną kartę celu, tak aby zawsze posiadać 3 na ręce. Jeśli po fazie dobierania kart celów któryś z graczy znajdzie się na ostatnim polu toru zwycięstwa wygrywa on grę. Remisy wygrywa gracz kontrolujący najwięcej obszarów lądowych Westeros.

pic1621259_mdDodatek wprowadza do gry nowy mechanizm. Poza standardowym wbijaniem sobie noży w plecy każdy z graczy musi myśleć jak zrealizować swoje cele jednocześnie nie pozwalając realizować celów przeciwnikom. Jest to ciekawe urozmaicenie dla tych, którzy już się trochę znudzili standardową rozgrywką. Choć osobiście uważam że ciężko znudzić się tą grą. Jakościowo dodatek jest na poziomie Tańca ze Smokami,ale w przeciwieństwie do niego ma jedną zaletę. Wymaga tylko czterech graczy, którą to ilość łatwiej znaleźć.

Nie do końca podoba mi się rozłożenie początkowe, dające rodom Lannisterów i Baratheonów wolny cały dół mapy, który łatwo zająć i czerpać z niego korzyści. Taki sam błąd występuje w podstawowej wersji gry przy mniejszej ilości graczy niż 6 (osobiście uważam, że granie w mniej niż 6 osób nie ma sensu). Na szczęście łatwe łupy nie zawsze pomagają nam w realizacji naszych celów.

Jeśli oceniać jakość do ceny cóż, gra świetna jak zawsze ale jednak droga i to bardzo, biorąc pod uwagę, że dostajemy trochę kart. Za tą cenę powinniśmy dostać co najmniej zestaw żetonów i pionków dla rodu Arrynów. A jeśli nawet nie w zestawie podstawowym, to ja chętnie bym dokupił zestaw bo używanie zestawu po Tyrellach uważam za porażkę. Mimo wszystko dodatek jestem w stanie ocenić na mocne 7+/10.

Wydawca Galakta
Ilość graczy 4
Wiek 14+
Czas gry ok. 120 minut
Cena 63 zł
Nasza ocena
7.5 Stars (7.5 / 10)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *