Korsar jest kolejną grą wydaną przez wydawnictwo Trefl w serii Joker Line. Kupująć tą grę dostajemy takie samo pudełko jak w przypadku gry Pentos, jednak dzięki temu, że Korsar zawiera trochę więcej kart, karty nie latają w nim.
Na kartach znajdziemy grafiki przedstawiające okręty i portrety kapitanów. Całość prezentuje się ciekawie, ale jak dla mnie mogło by być większe zróżnicowanie w grafikach. Karty dzielimy na 3 typy: karty Galeonów stanowiące punkty, o które walczymy, karty korsarzy, stanowiące podstawowe karty do walki i karty kapitanów, które są swego rodzaju Jokerami. Grać możemy na zasadzie każdy na każdego od 2 do 4 lub w dwuosobowych drużynach w 4 do 8 graczy. Gra nie jest możliwa w 7 osób.
Rozgrywka jest bardzo prosta. Tasujemy karty i rozdajemy każdemu z graczy po 6 kart. W swojej kolejce gracz może zagrać kartę przedstawiającą Galeon, zagrać kartę Korsarza lub kartę Kapitana czy Admirała ewentualnie pociągnąć kartę z talii. Kiedy zagramy Galeon i nikt nie będzie próbować go przejąć po przejściu kolejki odkładamy go koło siebie i stanowi on nasze punkty. W przypadku kiedy ktoś nas zaatakuje możemy się bronić poprzez zagrywanie kart Korsarzy i/lub Kapitanów. Ważne jest to, że nie możemy zagrywać koloru jaki już został użyty w danej walce. Walka toczy się na zasadach jak w wojnie, wyższa wygrywa, z założeniem że Kapitan bije wszystko, a Admirał automatycznie ochrania kartę Galeonu. Jeśli zdecydujemy się na dobranie karty pobieramy ją z talii na rękę, przy czym na ręce możemy mieć dowolną liczbę kart. Przy grze w drużynach gra niewiele się rożni, poza tym że w walce może nam pomagać druga osoba. Gra dobiega końca kiedy skończą się karty w talii i któryś z graczy zagrał swoją ostatnią kartę z ręki. Podliczamy ilość punktów ze zdobytych Galeonów i wygrywa osoba/drużyna z największą ich ilością.
Korsar jest bardzo prostą grą. Rozgrywka jest dynamiczna, jednak niestety na dwie osoby mimo wszytko nudna. Grafiki mogły by być bardziej zróżnicowane, a nie tylko zmienione kolory na kartach. Krótka historia, opisy statków i postaci zamiast w instrukcji mogły by się przynajmniej częściowo znaleźć na kartach. Jakość w stosunku do ceny wypada w porządku, choć jak dla mnie 35 zł za niecałe 80 kart to sporo. Na plus wypada za to możliwość grania w zespołach, co daje spore pole do manewrów i kombinowania. Ale mimo to, to dalej jest tylko trochę rozszerzona gra w wojnę, dlatego moja ocena to 5/10.
Grę do recenzji przekazał
Wydawca | Fabryka Kart Trefl |
Ilość graczy | 2-8 |
Wiek | 10+ |
Czas gry | 20 min. |
Cena | 35 zł |
Zawartość pudełka | 78 kart, instrukcja |
Nasza ocena | ![]() |