Majority 2 jest grą przeznaczoną dla dwóch graczy. Gra była wydana w Japoni w 2011 roku, a teraz jej Amerykańska wersja walczy o wydanie na kickstarterze, gdzie możemy kupić też Majority w wersji dla 3 do 4 graczy. Kupując Majority 2 dostajemy talię 60 kart podzielonych na 5 frakcji, takich jak czarownice, demony, smoki, anioły, żniwiarze. Do tego dostajemy trochę żetonów złota i tokeny w kolorach kart. Do testów dostaliśmy wersję prototypową, która jest zrobiona z Japońskich kart uzupełnionych o naklejki z angielskimi opisami. Jakość finalnego produktu będzie o wiele lepsza niż przedstawiają zdjęcia i nasz opis. Celem gry będzie zdobycie silniejszych przedstawicieli z frakcji niż przeciwnik.
Grę zaczynamy od przygotowania tali. Tasujemy ją i rozdajemy obydwu graczom po 4 karty, które będą stanowiły rezerwę gracza. Lądują one przed graczem zakryte. Każdy z graczy dostaje 3 żetony złota, również zakryte. Wybieramy kto będzie zaczynał, osoba ta bierze 6 kart na rękę. Tura składa się z 6 faz. Na początku tury gracz obraca żetony złota, które ma przed sobą, co oznacza, że są one dostępne do użycia. W następnej fazie gracz ma możliwość wymiany wszystkich kart na ręce ze całą swoją rezerwą. W kolejnej fazie jeśli chcesz możesz dociągnąć karty na rękę, ilość ciągniętych kart zależy od ilości frakcji jakie posiada przeciwnik, jeżeli dopiero zaczynamy grę, to ciągniemy 2 karty, dodatkowo nasz przeciwnik dociąga jedna kartę do swojej rezerwy. W czwartej fazie możemy zagrać kartę z ręki za darmo , przy czym nie działają wtedy jej dodatkowe zdolności. Kartę kładziemy w jednej z trzech kolumn. W następnej fazie zagrywamy karty. Możemy zagrać tyle kart ile chcemy, o ile pozwalają nam na to fundusze. Każda karta w prawym górnym rogu ma swój koszt, który musimy zapłacić, aby ją zagrać, w tym celu obracamy odpowiednia ilość żetonów złota. Na niektórych kartach są także dodatkowe warunki, które należny spełnić, aby móc ją zagrać. W tej fazie automatycznie po zagraniu karty używamy jej zdolności, dzięki którym możemy zdobyć przewagę lub przeszkodzić przeciwnikowi. W następnej kolejności sprawdzamy kolumny. Jeżeli w którejś jest 5 lub więcej kart tworzymy frakcję. Jeżeli wśród tych 5 kart nie ma przynajmniej 3 z tej samej frakcji, karty zostają odrzucone. Jeżeli są 3 lub 4 karty z tej samej frakcji, wybieramy jedną z nich jako reprezentanta, natomiast resztę kart odrzucamy oraz dostajemy jeden żeton złota, jeżeli wszystkie 5 kart jest z tej samej frakcji także wybieramy jedną z nich, ale otrzymujemy 2 żetony złota. Po zakończeniu tej fazy przechodzimy do ostatniej, szóstej, w której przekazujemy karty z ręki przeciwnikowi i rozpoczyna on swoją turę składająca się z tych samych faz. Jeżeli w tym momencie, gracz, który otrzymuje karty ma 5 reprezentantów frakcji kończymy grę. Gracze podliczają ilość gwiazdek na kartach swoich reprezentantów i dodają do nich ilość posiadanego przez siebie złota. Wygrywa gracz który zdobędzie więcej punktów.
Przechodząc do oceny, trudno byłoby oceniać jakość wykonania mając na uwadze, że gra którą testowaliśmy jest prototypem, jednak mimo wszystko karty są bardzo dobrej jakości. Jeżeli chodzi o grafiki to zależnie od gustów mogą się podobać lub nie, mnie osobiście przypadły one do gustu. Wykonane są w typowo japońskim stylu chibi, ich dużym plusem jest to, że nie są przesłodzone. Zasady gry nie są trudne i po rozegraniu 1-2 rund bez problemu się je zapamiętuje. Gra nie dłuży się, jest lekka, a czas grania raczej nie przekracza podawanych przez autora 45 minut. Ciekawym rozwiązaniem jest dzielenie między graczami ręki, co zmusza nas do myślenia, analizowania, które karty zagrać, aby zdobyć przewagę i pokrzyżować szyki przeciwnikowi. Tak naprawdę każda decyzja, czy to o wymianie kart, czy ich dociągnięciu czy też zagraniu może mieć duże znaczenie. Co jest rzadkie w grach karcianych, dużej roli nie odgrywa szczęście czy losowość, za to duże znaczenie ma właśnie strategia. Spora jest interakcja pomiędzy graczami, na wiele sposobów możesz próbować przeszkodzić przeciwnikowi, a to zagrywając kartę, która jemu by się przydała, a to wymieniając karty z ręki na rezerwę, tylko po to aby uniemożliwić mu zdobycie jakiejś karty. Jak zwykle przy zagranicznych produkcjach minusem jest cena, która w odniesieniu do polskich realiów jest wysoka w stosunku do tego co dostajemy. Grę oceniam na 7/10.
Grę do recenzji przesłało wydawnictwo
Wydawca | Ninja Star Games |
Ilość graczy | 2 |
Wiek | 13+ |
Czas gry | 45 min |
Cena | 35 $ |
Zawartość pudełka |
|
Nasza ocena | ![]() |