One Zero One jet kolejną pozycją, która swoje istnienie zaczyna na Kickstarterze. Dostajemy w niej dwie małe talie kart, na których znajdują się symbole zera i jedynki. Na niektórych zobaczymy również dodatkowe komendy, ale o tym później.
Zasady gry są proste. Każdy z graczy dostaje talię w jednym kolorze, po czym decydujemy który gracz używa jedynek a który zer. Przygotowujemy również karty torów. Karty te będziemy przekładać w zależności od tego kto ma przewagę na danym torze. Obok układamy karty symbolizujące wartość torów od 10 do 50 punktów. Przy torze za 50 punktów układamy również kartę RUN na 4 pozycji. Gracz, który gra przy użyciu 1 kładzie jedną kartę na torze pierwszym, zaś gracz z zerem na drugim. Następnie każdy z graczy bierze 3 karty na rękę po czym zagrywają swoje karty. Karty należy zagrywać na wolne miejsca w jak najniżej punktowanej linii. Po zagraniu swojej karty gracz dobiera do trzech i następuje kolejka drugiego gracza. Naszym zadaniem jest posiadanie przewagi w kodzie binarnym torów, jeśli wygrywamy w danym torze dostajemy przypisane do niego punkty. Poza zwykłymi kartami z samym symbolem 0 czy 1, na kartach spotykamy dodatkowe komendy, jak dopisanie dodatkowej karty kodu (print), zamienienie (if 0 then 1/if 1 then 0), przerzucanie karty do kolejnej linii (enter), usuwanie karty (delete) czy zabezpieczenie karty przed jakąkolwiek interakcją (save). Ważne jest strategiczne rozmieszczanie kart z dodatkowym kodem, gdyż działają one tylko na tą kartę, która przylega do krawędzi z nadrukowaną komendą. W momencie, kiedy w pierwszych linijkach kodu będą po 3 karty kodu, możemy dokładać karty do kolejnych. Gra kończy się kiedy ostatnia linijka zostanie zapisana kodem, tzn. kiedy wszystkie pola pomiędzy kartą 50 a RUN zostaną zapełnione. W tym momencie podliczamy punkty, które uzyskali gracze za dominację w torach kodu.
One Zero One jest bardzo prostą grą. Wykonanie kart jest solidne a kolorystyka przywodzi na myśl stare ekrany kodów z zielonymi i jasnoszarymi liczbami na czarnym tle. Na chwilę obecną gra została ufundowana i odblokowywane zostają kolejne dodatki do niej w postaci kart z nowymi komendami, więc w ostatecznym rozrachunku będzie o wiele więcej możliwości na interakcję między graczami, zwłaszcza tą negatywną. Co do stosunku cena jakość, jak w przypadku większości zagranicznych tytułów, w Polsce wypada on średnio, 16 dolarów za talię kart z wysyłką po przeliczeniu wydaje się sporym wydatkiem. Ale na realia zagraniczne jest to cena bardzo niska, a na przesyłkę z Australii warto poczekać. One Zero One jest jedną z ciekawszych pozycji dla dwóch graczy jakie widziałem w ostatnim czasie i naprawdę mogę ją polecić każdemu, kto będzie chciał zainwestować w szybką grę ze spora dozą negatywnej interakcji. Jak dla mnie One Zero One zasługuje na ocenę 7/10.
Grę do recenzji przekazało wydawnictwo
Wydawca | Grail Games |
Ilość graczy | 2 |
Wiek | 8+ |
Czas gry | 10 min |
Cena | 16 $ |
Zawartość pudełka |
|
Nasza ocena | ![]() |