Dodatek Wilkołaka jest kolejnym małym rozszerzeniem do Talismana. Jak zawsze dostajemy nowe karty przygód, zaklęcia i co najważniejsze nowych Poszukiwaczy. W tym dodatku są nimi Łowczyni Wampirów, Czarnowidz i Hiena Cmentarna. Postaci te mają swoje mocne i słabe strony, i jak już wspominałem przy poprzednim dodatku – od gracza zależy czy wykorzysta je do wygranej. Oprawa graficzna jest na wysokim poziomie. Tak samo jak wykonanie elementów, ale do takiego poziomu FFG nas już przyzwyczaiło.
Co do samej rozgrywki w dodatku Wilkołak dochodzić przede wszystkim figurka Wilkołaka która będzie się poruszać po planszy. Za każdym razem kiedy przy ruchu gracz wyrzuci liczbę 6 na kostce będzie mógł się po swojej turze ruszyć Wilkołakiem. Gracz, na którego trafi losuje zdarzenie z karty Wilkołaka. Ciekawą zmianą jest wprowadzenie systemu dnia i nocy. W nocy potwory stają się potężniejsze (i aż się prosi dodać „Bo noc jest ciemna i pełna strachów”), do tego dochodzą specjalne wydarzenia, które mogą odbywać się tylko przy określonej porze dnia jak i zmieniające ją. Dodatkowo grasujący na planszy Wilkołak może sprawić że gracz stanie się Liknatropem, co oczywiście ma swoje plusy jak i minusy. Dochodzą również możliwe alternatywne zakończenia, które zastępują standardowe zakończenie rozgrywki w Koronie Władzy.
Dodatek Wilkołaka daje sporo zabawy. I jako że jest to mój drugi dodatek do Talismana to w połączeniu z Żniwiarzem naprawdę trzeba uważać co się spotka na drodze. Tak samo podoba mi się opcja zmiany pory dnia jeśli zmieni się na noc w złym momencie ten dodatkowy punkt do siły potwora może zaważyć o naszym losie. Jak dla mnie dodatek mógłby być trochę tańszy, tak na kieszeń przeciętnego Polaka, ale takiego zabiegu nie należy się spodziewać od żadnego wydawcy – niestety. Spokojnie mogę ocenić tą pozycję na 7/10.
Wydawca | Galakta |
Ilość graczy | 2 – 6 |
Wiek | 14+ |
Czas gry | ok 90 min |
Cena | 79,95 zł |
Zawartość pudełka |
|
Nasza ocena | ![]() |