Talisman: The Woodland

TM12-box-rightPo raz pierwszy od wieków, mistyczna kraina Woodland powróciła do królestwa śmiertelników.  Wśród drzew i szlaków leśnych znajdziecie bogactwa i moce jakich dotąd nie widzieliście, ale wraz z nimi czaić się będą również zagrożenia. Król Oberon i Królowa Tytania, wieczni władcy wróżek nie pozwolą tak łatwo eksplorować ich królestwa.

Fantasy Flight Games, amerykański wydawca gier, przedstawił właśnie nowy dodatek do Talismana, który za oceanem nosi tytuł Woodland. Woodland jest domem wróżek, a pod jego czujnymi konarami drzew można odkryć skarby i zagrożenia przekraczające wasze najdziksze sny. Znajdą się w nim nowe zakończenia alternatywne oraz pięciu nowych poszukiwaczy Korony Władzy.TM12-layout

Wkrocz do Woodland

Woodland wprowadza nową planszę narożną, zapraszając do podróży pod drzewami, gdzie napotykamy otwarte polany i gęste zarośla, niesamowite leśne czarownice i wioski wróżek. Gaje i szlaki Woodland są niepodobne do niczego, co kiedykolwiek wcześniej spotkaliście. Dodatkowo, w czasie podróży po Woodland nie traficie na karty przygód, w tej krainie zostały one zastąpione specjalnymi kartami Woodland. Karty te działają tak samo jak karty przygód, lecz przedstawiają ogromną różnorodność stworzeń, potworów i wróżek, które spotkacie podczas podróży.

toad-kingtotem-bear

Woodland kryje wielu dziwnych przeciwników, w tym Totem Niedźwiedzia. Ten Niedźwiedź jest zwierzęciem, ale zamiast walczyć przy pomocy siły, musi zaangażować się w walkę psychiczną. Inną postacią, którą spotkacie jest legendarny Król Ropuch. Posiada on wielką moc, i jeśli spotkacie go będąc akurat zamienionymi w ropuchy przerwie ten urok dodatkowo podnosząc wasz poziom siły lub mocy. Ale jeśli napotkacie go będąc w ludzkiej formie spodziewajcie się natychmiastowej zamiany w ropuchę.

Zmierz się z przeznaczeniem

Wasza podróż przez Woodland nie jest bezcelowa. Każda postać, która stawia swą stopę w tej krainie kieruje się swoim motywem. Kiedy po raz pierwszy zdecydujecie się wejść na leśny narożnik planszy, staniecie przed wyborem jednej z trzech ujawnionych kart ścieżki. Karta ta określi waszą drogę do miejsca narodzin przeznaczenia w samym sercu Woodland. Na przykład, jeśli wkroczycie do Woodland i wybierzecie kartę ścieżki związania run (runebound), nie będziecie mogli już używać zaklęć podczas swojego pobytu w tej krainie. Ponadto, na was samych żadne zaklęcia również nie będą oddziaływać – poza zaklęciem rozkazu. Po dotarciu do miejsca spotkania z przeznaczeniem, postać będzie musiała odrzucić wszystkie zaklęcia. Jeśli odrzuci trzy lub więcej zaklęcia uzyskacie kartę przeznaczenia i od razu będziecie mogli przejść do dowolnego miejsca runicznego (Rune spot).

Karty przeznaczenia, które możecie zdobyć oferują cel waszej postaci, pomagając określić pewną część jej przyszłości. Niektóre postacie los poprowadzi ku ciemności, podczas gdy inne zbliży do sprawiedliwości. Na przykład, możecie otrzymać kartę przeznaczenia nazwaną Straszliwy (Dreaded). To przeznaczenie zwiększy wartość siły i losu o jeden punkt, a gdy wygracie walkę zwykłą lub psychiczną, może uzupełnić jeden punkt ciemnego losu (o ciemnym i jasnym losie poniżej). Ponadto, gdy staniecie do walki z przeciwnikiem, będziecie mogli użyć jednego punktu ciemnego losu aby zmusić oponenta do utraty życia.

the-dreaded-destiny the-wise-destiny

Z drugiej strony, możecie otrzymać kartę Mędrca (Wise), która zwiększy wasze wartości mocy i losu o jeden punkt. Będąc w posiadaniu tej karty będziecie mogli zdobyć jeden punkt jasnego losu za każdym razem gdy wylosujecie kartę wydarzenia. Ten punkt będziecie mogli wykorzystać podczas losowania kart przygód, aby odrzucić jedną z wylosowanych kart i w jej miejsce wylosować inną. Karty przeznaczenia pomogą rozwinąc wasze postacie, czasem kierując je w stronę określonego stylu gry.

Meandry przeznaczenia

TM12-rulebook-diagramPowrót Woodland do świata śmiertelników drastycznie zmienił  naturalne prawa rządzące przeznaczeniem w świecie Talismana. Dodatek wprowadza ulepszone zasady losu, z wykorzystaniem zarówno punktów jasnego jak i ciemnego losu. Gdy rzucicie kostką zwykłe punkty losu mogą zostać użyte aby ponowić rzut jeśli dotyczył ruchu, ataku, lub innego efektu. Punkty jasnego losu pozwalają na ponowienie rzutu kością, ale już ciemny los pozwala manipulować przeciwnikami i zmuszać ich do ponownego rzutu kośćmi.

Za punkty losu, które otrzymacie na początku gry oraz w trakcie rozgrywki będziecie mogli wybrać, czy chcecie wejść w posiadanie punktów losu jasnego, czy ciemnego. Punkty losu będą miały wpływ nie tylko na na wasze przeznaczenie, również od nich zależeć będzie jak odnosić się do was będą napotkane po drodze wróżki.

Związani losem

Postać posiadająca więcej punktów jasnego losu będzie związana z jasną stroną, analogicznie ta posiadająca więcej punktów ciemnego losu zwiąże się z ciemną stroną. Posiadacze równej ilości zarówno jasnego jak i ciemnego losu pozostaną niezwiązani i odporni na wiele efektów, które będą doskwierać innym graczom. Gracz nie posiadający punktów losu zostanie Pozbawionym Losu (fateless) i nie będzie miał wpływu  na to, jak karty Woodland będą na niego oddziaływać. Wiele kart Woodland ma określone efekty dla związanych z jasną bądź ciemną stroną. Niezwiązani nie są nimi dotknięci, zaś Pozbawieni Losu muszą przyjąć na siebie efekt który jest u dołu karty.

breeze-sylph sidhe

Przykładem karty Woodland z efektami dotyczącymi związania z konkretnym losem jest Sylf Bryzy (Breeze Sylph). Jeśli go pokonacie zostaniecie dotknięci efektem odpowiednim dla waszego losu: związani z jasną stroną otrzymają jeden punkt jasnego losu, związani z ciemną stroną stracą jeden punkt ciemnego losu. Innym przykładem takiej karty jest śmiercionośna Sidhe. Jeśli pokona postać związaną z jasną stroną odbierze jej jedno życie, jeśli zaś pokona postać związaną z ciemną stroną zabije ją całkowicie. Wybór i manipulowanie swoim losem będzie dzięki temu niezbędny do przetrwania na zdradliwych ścieżkach Woodland.

Wśród drzew

Los i przeznaczenie splotą się ze sobą wsród drzew Woodland. Wasze postacie będą mogły przemierzyć swą drogę i spotkać się ze swoim przeznaczeniem, jednak czaić się na nie będą niebezpieczeństwa, których jeszcze nie widzieliście. To wszystko za oceanem już w trzecim kwartale bieżącego roku, a kiedy u nas?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *