Ciekawa propozycja dla dwóch graczy (w chwili obecnej powstała wersja dla 2-4 graczy). Wcielamy się w rolę bóstwa i zdobywamy wyznawców. Proste. Pudełko z grą jak i znajdujące się w nim karty ozdobione są przyjemnymi grafikami oddającymi klimat gry. Wykonanie poszczególnych elementów jest na przyzwoitym poziomie. W grze będziemy mogli wcielić się w boga jednej z czterech mitologi: greckiej, nordyckiej, sumeryjskiej i celtyckiej.
Ludzie potrzebują wiary w bogów, choćby dlatego, że tak trudno jest wierzyć w ludzi. Bogowie są niezbędni.
Grę zaczynamy od wylosowania przez każdego z graczy dwóch mitologii, a następnie odrzucamy jedno bóstwo z ręki przeciwnika. Z pozostałych na ręce bóstw każdy gracz wybiera jedno, które będzie go reprezentować w rozgrywce i dobiera 5 kart mitów pochodzących z tej samej mitologii. Każdemu z graczy przydzielamy: 10 wiernych, 6 kapłanów i 3 proroków. Będą oni stanowić nasza wspólnotę. Nierozdzielone żetony stanowią bank i należy trzymać je gdzieś pod ręką. Kolejnym krokiem jest tworzenie talii modlitw. Po przetasowaniu całej puli kart każdy z graczy dostaje 3 karty i zatrzymuje z nich jedną a pozostałe dwie przekazuje drugiemu graczowi, który wybiera z nich jedną a pozostałą odrzuca. Tę czynność powtarzamy dopóki nie będziemy mieć 10 kart. Następnie z tych kart wybieramy 8, które będą stanowić naszą talię modlitw. Odrzucone modlitwy wtasowujemy z powrotem do talii i układamy z tych kart tor modlitw. Tor modlitw składa się z sześciu odkrytych kart ułożonych obok graczy. Przy trzeciej i czwartej karcie układamy żeton wiernego, a przy piątej i szóstej żeton kapłana. Z tych kart gracze będą mogli dobierać karty do swoich talii. Po tych czynnościach możemy przystąpić do gry.
Gra składać będzie się z rozdań, w których gracze będą wysyłać swoich wyznawców do walki. Każde rozdanie składa się z kilku faz. Zaczynamy od wybrania kto zaczyna, następnie przechodzimy do fazy mitów, w której każdy z graczy może zagrać wierzchnią kartę mitów, płacąc za nią odpowiednią ilość żetonów cudów, przenieść wierzchnią kartę na spód talii lub nie robić nic. Następnie gracze dobierają po 5 kart ze swoich talii na rękę. Z tali żywiołów wykładamy 5 kart na stół, trzy odkryte i dwie zakryte. Potem przechodzimy do pierwszej fazy licytacji. Każdy z graczy stawia jednego wyznawcę i kolejno mogą podbijać stawkę lub ją wyrównać dokładając odpowiednią ilość żetonów wiernych, a także mogą czekać. W tej fazie można również zagrywać karty efektów i miejsc. Fazę licytacji kończymy, gdy jeden z graczy wyrówna stawkę, lub obaj będą czekać. Następnie przechodzimy do drugiej, a potem do ostatniej fazy licytacji, które będą przebiegać tak jak pierwsza, z tą różnica że odsłaniamy w każdej z nich kolejną kartę żywiołów. W czasie licytacji gracz może opuścić swoich wyznawców, czyli poddać się, co skutkuje jego przegraną w rozdaniu i przejściem do fazy rozliczenia, o której później.
Po ostatniej fazie licytacji przechodzimy do fazy bitwy. W fazie tej gracze sumują wartości czcicieli w swoich stawkach. Gracz może zagrywać karty ataków, które będą wpływać na siłę jego czcicieli, a także może spasować. Wygrywa gracz, który będzie miał większą siłę. Po zakończeniu tej fazy przechodzimy do wcześniej wspomnianej fazy rozliczenia. Można w niej zagrywać karty mające w tekście zwrot „zagraj w fazie rozliczenia”. Dodatkowo w tej fazie gracz, który wygrał jeżeli nie ma w swojej wspólnocie żetonu proroka dobiera z banku taki żeton jako nagrodę za wygraną. Przegrany odrzuca do banku żetony czcicieli ze swojej stawki. Kolejną i ostatnią fazą jest faza modlitwy, w której gracze dobierają karty z toru modlitw.
Można zagrać także w krótszą, podstawową rozgrywkę, w której nie korzystamy z bóstw oraz kart mitów, a która polecana jest dla początkujących graczy.
Krótko co uważam o tej grze. W dość oryginalny sposób rozwiązany system gry, do tego ubrane w ciekawą szatę graficzną. Jeśli chodzi o gry dla dwóch osób jestem dość wybredny, często gram z siostrą i szukamy naprawdę dobrych gier dla nas, a ta gra właśnie taka jest. Dodając do tego stosunek ceny do jakości jest na bardzo dobrym poziomie. Duży wybór bogów i losowość przy ich wyborze oraz tworzenie własnych talii na starcie i duża ilość kart daje sporą regrywalność bez powtarzania schematów, a to bardzo ważne w tego typu grach. Teraz z chęcią zagram w nową wersje na więcej graczy, ale wersję dla tylko dwóch spokojnie oceniam na 7/10.
Wydawca | Fabryka Gier Historycznych |
Ilość graczy | 2 |
Wiek | 10+ |
Czas gry | 30-75 min |
Cena | 69,95 zł |
Zawartość pudełka |
|
Nasza ocena | ![]() |
Pingback: GRY PLANSZOWE W PIGUŁCE #360 - Board Times - gry planszowe to nasza pasja